#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dimecres, 22 d’agost del 2012

Suma i segueix.

L'altre dia estava a l'estudi. Els nens, jugant. Jo, endreçant. Em vaig girar i vaig trobar-me aquesta bonica escena:
En Biel estava sumant. Ell sol, per iniciativa pròpia. Descomposant els números. Sumant-los. Associant-los.

Aquesta escena em va fer recordar un projecte que havia quedat arxivat amb els "Un dia faré...". La caixa sumadora, una idea senzilla i fascinant que va arribar a l'escola gràcies al Dr. Àngel Alsina. I vaig decidir que era el moment. Així que vaig deixar d'endreçar i vaig començar a desendreçar, i he de reconèixer que sóc molt més eficient desendreçant que no pas endreçant. Recordava la idea general, així que l'hem adaptat a les nostres necessitats i possibilitats, a la nostra manera de funcionar. Hem comès alguns petits errors que en breu esperem corregir. Es pot afirmar que és una versió Beta, segurament la revisarem i la modificarem. Però no per aquest motiu deixarem de presentar-vos-la avui.

Una caixa o capsa i alguns objectes per a posar a dins. 
Nosaltres hem escollit una capsa de llumins i algunes xapes de metall.
La capsa, folrada amb washi tape, i hi fem dos forats. Vaig decidir posar cinta també a les xapes (així les podrem reutilitzar més endavant). Unes de més clares, per als números. Unes sense numerar. I unes de diferents per a la desena.

Com que volia treballar també la identificació dels números, vaig decantar-me per fer-ho d'aquesta manera. Però també es pot fer simplement escrivint-ho en un paper a l'hora de fer les sumes (versió que també provarem).

Nombres. Dos de cada.

Amb una tapa de plàstic fem una tarja.

I hi posem els símbols.

Per a guardar-ho, res millor que una vella funda de telèfon.

COM FUNCIONA?

Primer escullen quins números volen sumar, els poden posar a la tarja (o escriure-ho en un paper).
En aquest cas 3+2. Posem les peces corresponents al costat del número.

Introdueixen les peces a la capsa. Tres en un costat, dos en l'altre.

Teories i hipòtesis abans d'obrir la caixa. Obren i...

... compten: cinc peces. Conjunts.

Resolen. 3+2=5

I repetim tantes vegades com vulguem.

És un material senzill. Les primeres vegades se'ls ha d'explicar com utilitzar-lo, però de seguida ho comprenen. Vaig optar per un format petit perquè així ho podem portar amunt i avall.

Agost del 2012. Quatre anys i mig.

Ens presentem a la 5a. Edició dels Premis Blocs Catalunya, i és que som optimistes de mena! En aquest enllaç us expliquem com podeu votar-nos a nosaltres... o a qui més us agradi. Gràcies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teva!