#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dijous, 6 de setembre del 2012

Acrílica, sal i sorra sobre tela. L'art col·laboratiu.

Aquesta és l'entrada número 100 del bloc! Un detallet com un altre, però què voleu que us digui, em fa il·lusió. Així que com que ja portava dies amb l'entrada cent en ment, volia fer alguna cosa especial per a celebrar-la. D'entre totes les idees que em van venir al cap, vaig decidir-me per l'art col·laboratiu. Els meus fills i jo hem col·laborat en un projecte, ens hi hem involucrat i hem creat uns quadres que engalanen el menjador de casa nostra. Al llarg de dues sessions hem utilitzat diferents estris, tècniques i materials per a omplir-los de colors i textures.

Ja fa uns quants mesos em vaig involucrar en el projecte #tinkersketch i aquest projecte m'ha conduït a crear de manera conjunta amb els nens en contextos determinats, ja que considero que ells s'han d'expressar lliurement (si busqueu a instagram l'etiqueta #collaborativetinkersketch trobareu algunes de les idees que han sorgit). A ells els agrada crear, però igualment també els agrada observar què faig jo, no hi ha problema en participar en les creacions dels altres sempre que aquesta participació sigui consentida i (sobretot per a mi és segurament el més important) no dirigida. Així aconseguim que allò que fem sigui complementari, en el nostre cas en tots dos quadres hi apareix un personatge femení i el cel hi té un paper destacat.

Estris. En un primer moment, per a no condicionar-los, els deixo total llibertat i no interfereixo. Em sumaré al projecte un cop el quadre hagi anat agafant forma, un cop hagin decidit què i com volen fer.

 
Pintura a raig.

 
Sal gruixuda.

Pinzell.

A l'esquerra en Biel, a la dreta, la Llum. Es van situar a banda i banda de la tela. Al principi de tot vaig explicar a en Biel que la part on ell pintava quedaria a dalt, que es veuria al revés... "-No importa, mama. Jo estic pintant el cel. I el cel no té ni dalt ni baix." <3

Maridatge de textures. M'encanta.

Presentant les dues teles una al costat de l'altre es crea un vincle entre les obres, es complementen.

En Biel abocant sorra fina sobre la "meva" tela. Crear junts és complicitat i respecte, és entesa i bellesa.

Fi del primer procés. La tela de l'esquerra és en la que he treballat principalment jo, la de la dreta és en la que ells han treballat més. Tot i així, en tots dos hi hem participat tots tres (malgrat no hi hagi fotos meves).

La segona sessió promet. En aquesta ocasió primer hem emprat estris més precisos i en la segona, estris de traç més gros.

En Biel segueix amb el cel.

La Llum hi posa el moviment. 

I jo vaig treballant en el meu.

Els quadres llueixen. Només falta emmarcar-los. 
El nom que han escollit per a la seva obra és "En quarentena, Monster High." La temàtica és el cel i un personatge de Monster High.
El meu inspirat en Vega, estrella de la constel·lació de Lira. "Vega (Lira). Esperant."

El dia abans de pintar vaig estar una bona estona jugant amb l'app Nightsky, vaig estar observant el cel des del balcó de casa. Vega.

Hem col·laborat creant diferents textures i colors. Jugant amb elements de la natura. Creant junts i respectant les creacions dels altres, buscant la complementarietat. Educant per a les quatre Ces.
 
Agost i setembre del 2012. Quatre anys i mig.

Ens presentem a la 5a. Edició dels Premis Blocs Catalunya, i és que som optimistes de mena! En aquest enllaç us expliquem com podeu votar-nos a nosaltres... o a qui més us agradi. Gràcies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teva!