#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

diumenge, 9 de setembre del 2012

Impressions en plastilina.

Poc a poc anem trobant-li el punt a la plastilina, si bé la primera vegada que en vam fer no la vam encertar. Hem seguit provant-ho i, picant d'aquí i d'allà hem improvisat la nostra pròpia recepta. Una recepta senzilla i ràpida d'elaborar. En un bol barregem 2 mides de farina, 1 mida de sal i 4 cullerades de postre de bicarbonat. Un cop barrejat hi afegim 1 mida d'aigua tèbia i 4 culleradetes d'oli de girasol. Ho amassem lleugerament fins que obtenim una massa prou consistent. Si ha quedat molt espessa s'hi pot afegir una mica d'aigua, i si ha quedat una mica enganxosa hi podem afegir un xic més de farina. Quan l'hem treballat una mica i comença a agafar cos és el moment de fer tantes particions com colors volem, i aleshores hi afegim unes gotes de colorant alimentari.

Però per ser sincera us he d'explicar que tot va començar al parc, quan vam recollir fulles i flors d'una acàcia de Constantinoble (no us penseu, vaig haver de fer un sondeig entre les meves amistats via facebook per a esbrinar de quin arbre es tractava). Aquestes fulles meravelloses els van suggerir una textura.

Recollint. Les flors fan molt bona olor, sempre que les pessigolles et deixin olorar-les.

2 mides de farina

1 mida de sal

 4 cullerades de bicarbonat, i 4 d'oli de girasol

  
1 mida d'aigua tèbia

Amassar.

Afegir color.

Seguir amassant.

I seguir amassant. Hi vam haver d'afegir una mica més de farina.

 
I seguir amassant.

Treballant la massa amb el corró.

Formes.


Posant les fulles i les tavelles de les llavors.

Donant-li forma amb el corró.

I aquesta és la impressió, el relleu.

La idea de traspassar la textura a la massa va sorgir d'ells, jo simplement em vaig limitar a recollir la seva iniciativa i proporcionar-los eines suficients per a fer-ho. Traspassar la textura d'un material natural esdevé una poderosa eina per a l'observació, podem observar el seu dibuix en l'original i en la impressió que genera. En aquest cas, nusos, fulles, llavors.

Ja fa tres dies que la vam fer, la massa segueix en bon estat i és mal·leable. La guardem a la nevera i endureix lleugerament al tacte. Això sí, s'asseca, o sigui que quan no la fem servir, la guardem. 

 Setembre del 2012. Quatre anys i mig.

7 comentaris:

  1. He començat a seguir-te des de la passada primavera i m'encanta el teu blog .... Tinc un nen de 4 anys i un de 1 any i realment em dones unes idees fantastiques!!!
    Nomes
    Voldria demanar-te on compres tot el material? Tens algun pots on facis un "petit resum" del que cal tenir per fer un "kit basic"?
    Totes les "eines de vidre" i d'altres , suposo que no les trobare al supermercat .... A l'abacus potser??

    Moltes gracies i felicitats pel blog!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Meritxell! Gràcies per dedicar uns minutets a mirar-te el bloc i, a participar-hi, i gràcies pel que dius. Me'n alegro que algunes de les idees i propostes que aqui s'expliquin et siguin útils i engrescadores, aquesta és la idea :-D

      Doncs sí que és cert que tinc pendent una entrada sobre material, gràcies per recordar-m'ho. La major part del material és reciclat, però també n'utilitzem de comprat. Així, les pedretes de vidre, les perles d'aigua i les bales de cristall són d'un basar xinès. Els comptagotes i les xeringues són de medicaments. Els retoladors de vidre són del Lidl (fan unes promocions fantàstiques), així com alguns dels materials que fem servir per a pintar... I la resta com bé dius, entre l'abacus i servei estació alguns dels materials més específics, deixant ben clar que tot que podem ho comprem al petit comerç de barri, al de tota la vida... A veure si em poso les piles i faig una entrada amb el kit bàsic de supervivència!

      Gracies a tu, i una abraçada!

      Elimina
  2. Gracies !
    A veure si comencem a experimentar i crear !
    Una abraçada!!

    ResponElimina
  3. Hola!! M'encanta la idea!! Gràcies per compartir totes aquests propostes, són fantàstiques!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies! L'alegria i la diversió, compartides, són millors!

      Elimina
  4. Bona nit Àngela, t'he descobert tard però val més tard que mai i ara que arriba l'estiu em va de perles per poder fer un munt d'activitats amb els meus petits!
    Ja estic desitjant que comencin vacances i poder-nos dedicar de ple a nosaltres; passejar, JUGAR, sortir, JUGAR, riure, JUGAR, gaudir...
    Estic al corrent i et vaig seguint. Intentaré fer-ho cada dia una mica perquè tens tantíssimes coses precioses per fer al teu bloc que quan vull tornar enrere ja no sé on era!!
    Gràcies per compartir les vostres vivències amb nosaltres, que com a mínim parlo per mi, ja intento crear i pensar coses però falten persones com tu per donar-nos aquest cop de mà.
    Mome

    ResponElimina

Digues la teva!