#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dimecres, 12 de juny del 2013

Improvisant un racó de lectura a l'exterior.


Tenim un balcó, s'hi accedeix des de la cuina i és petitó, ja us n'he parlat en alguna ocasió, però procuro tenir-hi sempre alguna proposta d'experimentació com les caixes sensorials, sigui estiu o hivern!. Em funciona molt bé i si els nens volen estar a prop meu mentre jo cuino (cosa que faig sovint i que m'encanta) tenen diferents propostes de joc per a escollir (entre les que hi ha ajudar-me a fer el menjar, per suposat). Ahir estava preparant el dinar quan la Llum em va dir: "Mama, m'encantaria sortir a llegir a fora, però és que hi fa massa sol!".

Fa temps que tinc pendent enllestir el racó de lectura de l'espai creatiu, el tinc a mitges. He de moure mobles i encara no sé molt bé com redistribuir-ho tot per a que sigui funcional, per a que hi càpiga tot el que hi ha de caber... sí, hi rumio, hi rumio... L'altre dia ho comentava amb unes amigues arrel d'una recomanació fantàstica (no deixeu de visitar l'enllaç, de debò, és realment inspirador!) de la gent de Cultureta (ja hi esteu subscrits?).

Així que, plegats, vam decidir improvisar un racó de lectura a l'exterior. El vam fer amb un estenedor, una cortina vella, unes caixes de fruita i uns coixins. La màgia la posen els llibres que reposen dins un cistellet, i amb una mica de llimonada i fruita vam combatre la calor! Els va agradar tant que hi van voler berenar, i aquest matí hi volien esmorzar. 

L'espai, la complicitat.

La màgia dels llibres.

La deliciosa llimonada amb menta i cireres!

 Fresca i refrescant.

 Aquest és l'aspecte que té. A mi em sembla encantador!

Crec que cal fomentar l'amor i la passió pels llibres. Proporcionar-los un racó acollidor per a llegir és una manera de proporcionar-los un espai i un temps per a aquest acte tan íntim que és gaudir d'un bon llibre, per això dins el cistell hi ha alguns dels seus (i dels meus) preferits, i també els llibres de lectura de l'escola que ja han deixat enrere i que els encanta rellegir una vegada i una altra. 
Cost zero. Diversió 100%.

Juny del 2013. Cinc anys i mig.

8 comentaris:

  1. Eiiiiiiiiiiiiiiiiii justament estem netejant el balcó per adonar-li " vidilla" de nou !! que bé que ens va aquesta entrada , sou una font d'inspiració.
    merci!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oh, que bé! Nosaltres intentem treure-li suc. És petit però és tot el que tenim, i l'aprofitem al màxim. De moment és tot un èxit, 100% recomanable! Gràcies a tu!

      Elimina
  2. Molt xulo! I baratet baratet! genial!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Shiii, recordes que en parlàvem l'altre dia? Doncs ves per on, l'hem fet però en un lloc totalment diferent! Petonets Gironins!

      Elimina
  3. Molt original i súper acollidor!!!
    Ja he posat en practica amb els meus peques del cole pintar amb roll-on i ha estat genial. Quan ho vaig descobrir en el vostre bloc em vaig proposar posar-ho en pràctica i els petits s'ho han passat d'allò més bé. Us deixo l'enllaç per si voleu donar-hi una ullada.
    http://petitmonblogger.blogspot.com.es/2013/06/pintar-amb-roll-on.html#comment-form
    Moltes gràcies per compartir les vostres experiències.
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. És ben cert que cal fomentar la lectura i un ambient relaxat és imprescindible. A partir d'aquí és més fàcil descobrir el gust per la lectura.
    Us ha quedat genial i m'ha fet molta gràcia els seients que heu improvisat, genial!
    Bon cap de setmana
    Carme

    ResponElimina
  5. Gràcies pel teu comentari Àngela, i pel enllaç al teu Facebookm que segur farà que tingui més visitants i les experiències de l'escola arribin a més persones.
    Una abraçada
    Anna

    ResponElimina
  6. Llegir en un espai confortable, íntim i compartit és una experiència única. Si a més, ho acompanyes amb un refresc com el que descrius, pots arribar a tocar el cel. Segur que hi passen estones màgiques.

    ResponElimina

Digues la teva!