#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dissabte, 19 de juliol del 2014

Com salvar una peça de roba tacada de pintura.


Els que ens coneixeu bé sabeu que ens encanta sortir i crear. Ens encanta participar en qualsevol taller que s'organitza, i intentem apuntar-nos a tots els que podem... Fa unes setmanes vam participar en els tallers organitzats a la Rambla amb motiu de l'Inund'art. L'any passat ens ho vam passar molt bé, i vam fer un munt de tallers, aquesta experiència enllaçada al peu de l'entrada. Aquest any hi vam anar, contents i decidits a passar-ho d'allò més bé.

Hi havia un taller de pintura, i... bé, va passar el que passa amb la pintura: es van tacar. No molt, no massa, però era pintura plàstica, i aquesta no marxa de la roba. Ho sé. M'he tacat amb ella. Jo m'anava repetint (i anava repetint a tothom): No passa res, sempre van tacats de pintura. No passa res... Però sí que passava. Passa que els compro poca roba als nens (tinc la sort que una legió d'amigues em passen roba preciosa i en molt bon estat, gràcies noies!) i aquelles dues peces les havien estrenat el cap de setmana anterior. Sí, no passa res, però... de seguida vaig trucar al meu germà:
     - Es pot treure?
     - Que no s'assequi! - em va dir.
     - Tard!
     - De seguida que arribis a casa intenta-ho amb alcohol i sabó, potser el pigment no ha tenyit la fibra encara: la mama, una vegada, ho va aconseguir!


Bé, així que vaig arribar a casa vaig mullar la pintura, vaig posar-hi un raig de sabó i amb un raspall vaig començar a fregar. No marxava. Vaig optar per afegir-hi alcohol de 70º. Després de molt fregar, la pintura havia marxat, però el pigment havia tenyit el fil. Una samarreta i una camisa. Noves. Bé, vaig pensar, hauràs de fer un experiment i salvar-les.


Van estar uns dies rebotides dins d'un armari fins d'entre totes les possibilitats em vaig decantar per un efecte Dip-Dye. Vaig comprar un tint Iberia al súper, però no em convencia el color... i aleshores a l'Abacus vaig trobar una cosa que em va enamorar: tint de colors vius i llest per a utilitzar. Pràctic, net, es pot jugar a barrejar els colors... ho tenia tot! Així que vaig decidir-me i ho vaig aconseguir en tres senzills passos:

1. Donar la peça per perduda. 
Sí, sé que us he dit que la entrada era sobre com salvar-la, però si ets conscient que l'alternativa és utilitzar-la com a pijama o fer-ne draps, et sentiràs molt més lliure a l'hora d'experimentar amb ella.

2. Transformar-la radicalment.
Oblida't de l'aspecte que tenia abans. Serà una peça de roba diferent. I ara... gaudeix!

Materials: Tints (per a aplicar en esprai i amb rodet), recipient que es pugui llençar per al tint (jo vaig fer servir la part superior d'una ouera), plàstic per a protegir la taula i guants. 
Molt important: Si heu aplicat alcohol, sabó o qualsevol producte a la roba per a eliminar la pintura, renteu-la abans d'aplicar el tint, del contrari pot interferir en el procés de tenyit. 

L'elecció dels colors va anar en funció dels colors de les taques i les peces. Així per a la Llum em vaig decantar per un degradat de tres colors (sobreposant-ne dos sobre les taques) i per a en Biel per un degradat d'un sol color (enfosquint-lo aplicant un segon color sobre les taques).  Els nens em van descobrir quan tot just havia començat a fer la primera ratlla... i em van demanar de sumar-s'hi, i jo vaig accedir. 
Atenció: només permeteu-los prendre part del procés si esteu disposats a deixar-los explorar i experimentar, i a que el que en sorgeixi sigui més generós en colors i en extensió del que us heu plantejat inicialment. El que em va enamorar d'aquestes peces de roba van ser els seus estampats, així que part de l'estampat la volia mantenir... la consigna va ser: de les aixelles cap a dalt, sisplau, no hi pinteu. I em van fer cas <3

Vam combinar l'aplicació amb esprai i amb rodet. Els dos processos són magnífics.
Les costures requereixen una quantitat extra de tint. La camisa d'en Biel la vam acabar aplicant una mica d'aigua per a aconseguir un efecte degradat.

Finalitzar el procés de tenyit. En el nostre cas, deixar assecar entre tres i sis hores, rentar a 40º i planxar durant 5 minuts. La camisa cal planxar-la descordada, si no, els botons poden quedar marcats a l'esquena. Vaig dissimular algunes taques de tint cosint-hi motius a sobre.

 3. Lluir-la amb estil!


Estil estrella.

Estil enxaneta.


Salvar una delicada peça de roba del calaix dels pijames és una gran satisfacció. Lluir una samarreta única al món i feta per un mateix, encara ho és més.

En els següents enllaços trobareu algunes alternatives fantàstiques per a salvar altres peces de roba tacades... o per a convertir una peça qualsevol en una joia.

Samarretes amb flors diluïdes. Tie-Dye amb retoladors permanents i alcohol.

DIY Estampar con fotocopias - Creative Mindly

DIY Applique Shirt for St. Patrick's Day - Buggy and Buddy

DIY Splatter Painted Pants - Pink Stripey Socks

DIY Inkblot Shirt - Pink Stripey Socks

Stenciled Infinity Scarf Craft Ideas - Club Chica Circle

Empapats d'art. De visita a l'Inund'ART.

Juliol del 2014. Sis anys i mig.

11 comentaris:

  1. El més important dels 3 passos és 'lluir-la amb estil'. I a casa vostra en teniu molt d'estil! jeje

    ResponElimina
  2. És clar que sí !!! jo tinc un munt de samarretes tacades esperant ser transformades. Tinc ganes de provar-ho amb llexiu amb la roba negra .

    Però el que més m'agrada és que el peques hagin participat en el vostre fer reviure les samarretes , penso que això és fonamental , positiu, importantíssim , ja que els fa ser creatius, a no donar res per perdut, a sentir-se protagonistes del procés de transformació ... estic segura que ho acabaran aplicant a moltes coses en la seva vida ....

    petonets artístics !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé! Estic segura que totes aquestes samarretes seran úniques, boniques i exclusives!
      Estic totalment d'acord amb tu, el que és més important és el fet de reafirmar, una vegada més, que tot es pot veure-fer-portar d'una altra manera, que de camins n'hi ha molts, i que no només els més transitats són els correctes. Crec que si alguna cosa els podem deixar en herència serà aquesta. La resta, vindrà sola.
      Petons de colors!

      Elimina
  3. Us han quedat molt boniques! L'efecte dels degradats, sigui amb aigua o amb sprai és molt xulo. Caldrà anar investigant aquestes tècniques amb les peces que tenim tacades de pintura... Segur que ens ho passem molt bé explorant! Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que ells les llueixen amb molt d'orgull: saben que són especials!
      Estic segura que en deveu tenir una bona col·lecció, si fa no fa com la nostra, així que no dubto que us ho passareu en gran! I si no, ves que no comenci a tacar-ne algunes més expressament! #masmadera
      Petons!

      Elimina
  4. Cracks! Ja tinc ganes de tacar-me per provar-ho! ;P

    ResponElimina

Digues la teva!