#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dijous, 3 de gener del 2013

Gak (al final)!


A vegades hi ha coses que se'ns resisteixen. Provem d'aconseguir-les una vegada, i una altra, i una altra... però per un motiu o un altre mai ens en sortim. Això és el que m'ha passat a mi amb el gak. Anteriorment vaig intentar fer-ne en un parell d'ocasions, totes dues infructuoses. Les receptes que vaig trobar o a) incorporaven un additiu de rentat anomenat Borax (d'ús molt comú a Estats Units, però difícil de trobar a la meva ciutat) o b) eren "receptes sense Borax" que (a mi) no em van funcionar (midó d'arròs, midó líquid de nylon...). Però una, que és tossuda de mena, es va proposar no acabar l'any sense aconseguir fer-ne (no és veritat, però queda bé dir-ho) i pels pèls, però ho he aconseguit. Sí, a la tercera va la vençuda! D'ençà el primer intent fallit vaig agafar l'estranya costum de visitar la secció de detergents cada vegada que anava a un supermercat nou, i en un d'ells vaig trobar un possible substitut que em va semblar que podia funcionar per a fer la barreja (a més, afortunadament, no era molt car). I ha funcionat...

Bé, ara que ja us he explicat la meva història amb el gak, us parlaré una mica del meu nou amic. El gak (o slime, blandi-blub, flubber... tot i que alguns d'aquests poden presentar petites variacions) és un polímer, és viscós i llefiscós i (sí, evidentment) encanta als nens (i també als grans, perquè no dir-ho) tot i que no és comestible (si bé n'haurien d'ingerir una gran quantitat per a posar-se malalts, no és recomanable per a nens que encara s'ho posen tot a la boca). Utilitzant la recepta de Lil'Luna i jugant una mica amb les quantitats, finalment ens ha sortit, i tot en menys de cinc minuts!

Els ingredients que hem utilitzat: 
  • 250 ml de cola blanca 
  • 250 ml d'aigua calenta (de l'aixeta) + 90 ml d'aigua tèbia 
  • 1 TBS de midó en pols (jo vaig trobar un joc de culleretes de mesurar amb el sistema americà, però 1 TBS ve a ser gairebé 15 ml (si teniu una cullereta de medicament us servirà))
  • Colorant alimentari a voluntat, nosaltres amb un terç de pot hem fet.

Barreja A) Aboquem la cola en un bol.

Al mateix bol hi afegim 250 d'aigua calenta de l'aixeta (vam utilitzar el pot de cola de 125 per a mesurar).

  Barreja B) A part, barregem l'aigua tèbia amb el colorant i hi afegim el preparat de midó. Remenem per a que es disolgui.

Afegim la barreja B a la barreja A. Remenem. De seguida comença a agafar cos.

 No us lligarà tota la barreja, el que us sobri ho llenceu. Podeu treure el gak i amassar-lo sobre la taula. No us preocupeu si queda llefiscós i queda aigua a la taula, a mesura que l'aneu amassant va absorbint l'aigua i va agafant la consistència adequada. Podeu afegir una mica més de midó si fa falta.

Aquesta és la consistència! Si us queda més espès, podeu afegir-hi aigua tèbia, en un primer moment la massa es trencarà, però si l'amasseu tornarà a lligar en una estoneta. 

 
Petjada. 

Empremta.

Tès i cafès. A berenar!

Tallar i pedorrejar.

Es pot tallar i en ajuntar-lo s'uneix com per art de màgia.

Hi van jugar tanta estona que vaig acabar oferint-los més material. 

Tubs i ulls.

#enjoythemess

Com podeu veure fa unes fotos que la llum ha canviat: se'ns va fer fosc. Van estar una hora i mitja jugant amb el gak.

Quan ja en tenim prou, es pot guardar en una bossa zip, tot i que suposo que un tupper també serveix.

Barrejar els ingredients, aconseguir la massa. Manipular, explorar, experimentar, fer treballar els dits, les mans i el cap. Aquest és un dels regals que ens tenia reservat el 2012, però vam haver d'esperar al penúltim dia per a gaudir-lo. Avantatges de la tossuderia.

30 de desembre del 2012. Cinc anys.

15 comentaris:

  1. Que xulo! Ni se m'havia passat pel cap que se'n pogués fabricar! Una nova textura per explorar, segur que ens aportarà grans moments. Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo sabia que es podia fer, però m'ha costat uns quants intents aconseguir-ho. Seguirem explorant aquest material fantàstic!

      Elimina
  2. Genial la proposta!
    Gràcies per compartir la recepta màgica.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta recepta màgica assegura hores de diversió, exploració i concentració. Gràcies a tu, Carme! Petons!

      Elimina
  3. No sabia que es podia fer. Gràcies per la recepta! A veure si ens atrevim a probar-la i tenim sort.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lluna, t'asseguro que si ho intentes, no te'n penediràs! Petons!

      Elimina
  4. Com mola! Me l'apunto per fer-la un dia, segur que els encantarà! :D Petoneeets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fantàstic, apanona! Ja ens explicaràs com ha anat! Un petó gegaaaaant!

      Elimina
  5. he publicat el missatge o se n'ha anat??¿¿ quin lio! XD
    res.. que m'encanta i que ho farem un dia!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, se'n deu haver anat, però no et preocupis, sé què vols dir... Un petó, Glòria DSN!

      Elimina
  6. Quina sort que siguis tant tossuda perquè així ens pots ensenyar coses tan xules com aquesta!!! Fa uns dies que busco el midó però no el trobo, potser ho probaré amb Maizena si no l'aconsegueixo. El vas trobar a Girona?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, no et pensis, que com a bona tossuda durant molts anys em vaig mostrar reticent a acceptar que era tossuda! Però feina feta no té destorb, diuen... el midó el vaig trobar a l'Hipercor de Girona, a la secció de detergents (secció planxa). No és midó alimentari, sinó químic. El Gak lliga amb midó sintètic, jo ho vaig provar amb midó alimentari i no em va funcionar. Si proves amb maizena, ja m'explicaràs com t'ha anat!

      Elimina
  7. jo també ho he intentat de totes maneres i res de res, ara mateix ho acabo de provar amb midó d'arròs i tampoc, he acabat posant mitja bossa de midó i la textura s'assemblava però no es podia fer servir per jugar.
    em pots dir si el teu mido és diferent, on el puc trobar? ah i per cert, la mesura de mido més o menys a cullerades a quan equival?
    Molte gràcies! és que vam fer el primer experiment amb els nens i no va sortir res i els hi vaig prometre que seguiria provan i investigant :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola anònim! El gak a mi se'm va resistir però al final me'n vaig sortir, així que si jo puc, tu també. El midó ha de ser sintètic, no alimentari. És midó per planxar la roba, jo el vaig trobar a l'hipercor de girona, secció planxa (junt amb els detergents i els llevataques) i és d'una marca que es diu "Catire". 1 tbs equival a 1 cullerada de 5ml aproximadament, tot i que pots jugar amb les quantitats i afegir-ne un parell o fins i tot tres, només has de tenir present que si et queda espès hi has d'afegir un xic més d'aigua i ja està. Gràcies a tu!

      Elimina
    2. moltes gràcies Àngela! seguiré intentant i ja t'explicaré ;)

      Elimina

Digues la teva!