#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dilluns, 4 de març del 2013

Tresors de la natura a la taula de llum.


Procuro tenir una safata al costat de la taula de llum amb material per a la taula de llum: plomes, ninos de cola, confetti, peces de paper de cel·lofana plastificades, anelles... fa uns dies vaig canviar el material per tresors de la natura que els nens guardaven als seus pots dels tresors. Cadascú té un pot de plàstic on hi guarda objectes trobats, gran part són recollits de la natura: pinyes, pedres, glans, troncs, petxines, branquillons... tot i que també hi ha tresors "urbans": confetti, anelles de llauna, banderoles, papers recollits... i tresors personals: medalles de natació, objectes regalats per amics, alguns cromos... bé, aquestes cosetes que sempre apareixen a les butxaques dels nens i que no sabem mai on posar.

La safata es va passar dies al costat de la taula de llum i no li feien cas. Jugaven a la taula amb altres materials que ells mateixos agafaven del calaix on hi guardem el material per a escultures i composicions, però no jugaven amb el material de la safata, que semblava invisible. Així que vaig decidir convidar-los a jugar-hi, i m'ho vaig passar d'allò més bé preparant una bonica composició que alhora fos una invitació.

 
La meva invitació. Vaig intentar que provoqués interès però que no condicionés la seva creativitat, algunes vegades si sóc "massa concreta" es limiten a seguir el fil, i aquesta no era la meva intenció.

 La llum dibuixa formes en les textures i els relleus.

 La invitació va causar l'efecte esperat.

En Biel va tenir una idea, volia fer un tauró.

  
Per a la seva idea necessitava convertir un tros de fusta, així que va anar a buscar un retolador.

 Et, voilà!

 La Llum es va presentar una mica més tard, es va posar a explorar els materials, composant.

 Formes.

 Patrons.

 Composicions.

 Patrons i composicions que s'entrellacen.

En primer pla hi ha el tauró d'en Biel, de cara ferotge i cua esclatant. En segon pla la composició de la Llum: agrupacions, classificacions i una flor... curiós si tenim present que quan ella va arribar ja no quedava cap flor.

Les composicions són potser un dels exercicis de creativitat que considero més estimulants. Perquè crear a partir d'objectes és un repte, independentment de si s'utilitzen els materials per a classificar o de si es combinen per a crear una imatge o donar forma a una lletra.

Febrer del 2013. Cinc anys.

7 comentaris:

  1. Nosaltres també tenim una taula de llum, m'has donat una idea amb aquestes composicions, moltes gràcies!!
    Acabo de conèixer el teu bloc, per aquí m'hi quedo, em sembla que tenim força coses en comú i puc aprendre mot d'aquest racó.
    Una abraçada !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Ja ho he vist, que teniu una taula de llum, i que li treieu molt de rendiment! M'ha encantat el teu bloc, és ple de vida i d'experiències fantàstiques, i tant que tenim un munt de coses en comú! T'agrego a la barra lateral i així puc estar sempre al tanto del que fas! Un petó i una abraçada!

      Elimina
    2. Igualment! jo tb t'hi agrego , estem en contacte ;-)

      Elimina
  2. Quina meravella de creacions que feu a la taula de llum. Nosaltres encara no disposem d'aquest recurs però em sembla molt interessant.
    Si passes pel meu bloc hi trobaràs un regalet!
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Lluna! La taula de llum és un recurs molt agraït i a casa no en tenim mai prou! Gràcies per tot i molts petons!

      Elimina
  3. M'agrada molt la idea de posar cossos opacs a la taula dellum, fins ara, només hi posàvem elements translúcids, però el joc de formes que prenen els opacs és preciós. I posar-hi elements de la panera dels tresors és donar una nova dimensió a aquest joc, que d'entrada, ja és meravellós. Ho provarem....(que boniques que queden les petxines a contrallum...). Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És això, just al clau! L'opacitat esdevé un atractiu més, de fet, justament les petixines són un dels elements que més bé es veien, hi ha alguna foto (no sé si es pot apreciar) en què les petxines més petites es veien perfectament... Molts petons!

      Elimina

Digues la teva!