#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dimarts, 24 de juny del 2014

El mètode sense pedals. + 1 proposta creativa de joc motriu.


Quan em van treure les rodetes jo devia tenir sis anys i escaig. Era l'estiu, estavem de vacances. El meu pare corria darrere meu amb el clàssic "Jo t'aguanto, vas bé, vas bé!", em va marxar la roda i vaig fotre'm la nata de la meva vida. Em vaig nafrar el genoll sencer. Tot. Només recordo que plorava de camí cap a l'ambulatori, amb el vestit enganxat a les calces per a que no em toqués a la ferida. Em van curar, em van posar steri-strips i allà va néixer la que a casa meva es coneixeria a partir d'aleshores com "LA FERIDA LLUMINOSA". Però el més important és tornar-hi, i així ho vaig fer. I en vaig aprendre.

Els nens no van tenir bicis fins els quatre anys. El fet de ser dos i de no poder aprofitar la de l'un per l'altre (haver-ne de comprar dues!), el fet de que al meu home i a mi ens han robat totes dues bicis, el fet d'haver de ser dos per treure els nens amb les bicis perquè el carrer és estret... vaja, que no les hem agafat gaire. Però l'estiu passat em vaig plantejar treure les rodetes, i tot va quedar en això, en un plantejament. Em feia mandra, molta mandra. Fins que fa poc vaig trobar un article que predicava les virtuts d'un mètode del que servidora no havia sentit a parlar mai: el mètode sense pedals. La teoria és senzilla: primer cal aprendre a equilibrar-se i girar. Després, quan ja es controla, es poden afegir els pedals i només cal coordinar moviments. Vaig decidir donar-li una oportunitat. I, sabeu què? Que ha sigut fàcil, ràpid i divertit! Les enrabiades que han agafat han sigut perquè s'han adonat que per tirar endavant havien de pedalar! Caigudes? Una cada un. En Biel no s'ha fet mal i la Llum s'ha pelat una mica el genoll. Res més.

PAS 1. PREPARAR LA BICI.

Treure les rodetes, els pedals i baixar el seient. Cal que toquin el terra sense esforç: això el ajudarà a impulsar-se i, en cas de desestabilitzar-se, els permetrà posar els peus a terra.

PAS 2. IMPULS I EQUILIBRI.

Amb la bici ja preparada, només cal impulsar-se i aixecar els peus de terra. Equilibrar-se, buscar alguna baixada, frenar i aprendre a girar. Perquè totes aquestes accions són diferents amb rodetes i sense.

PAS 3. FER-HO DIVERTIT.

Vam fer un circuit amb guix a terra amb la intenció de practicar els girs, i la frenada. 

Fer el circuit, practicar, practicar...

Durant una bona estona, en Biel va anar dibuixant el circuit davant de la Llum. 

Bifurcacions, girs impossibles, monstres... Estava habitat per monstres i pops, però també per zones segures i espais que et donaven "vides extra".

PAS 4. POSAR ELS PEDALS.

Quan ja controlen l'equilibri i els girs, és el moment de posar els pedals.

I a pedalar! En un parell d'intents, ho hem tingut.


Ja per a acabar, deixeu-me donar-vos alguns petits consells...
- Busqueu una zona lliure de trànsit i enquitranada. Com més llis sigui el terra, millor.
- Si la zona fa una mica de pendent, millor.
- Utilitzeu casc, i si en teniu, genolleres, colzeres...
- Podeu portar alguna coseta per a netejar les ferides. Si hi ha una font a prop, també us anirà bé.
- Porteu algun suc, i alguna coseta per a picar. En cas de caiguda, va bé per a aturar-se i agafar ganes de tornar-hi.




LA LLUM US EXPLICA COM HA VISCUT LA VIVÈNCIA.

He apres a anar en bici sense rodetas ni pedals he viscut moltes aventures alucinants amb la meva familia a sigut una semana preciosa i alucinan.
m'ha agradat molt tot i en dos dies em van posar els pedals em vaig sorprendre tant que vaig corre a que m'els posesin i ara vaig amb pedals.

Juny del 2014. Sis anys i mig.



Si us ha agradat aquesta entrada, no us podeu perdre...

Ciència en una bassa.

Look, Mom! No training wheels. - The Mommy Files.

Outdoor Fun: Bicycle Games - Kids Activities Blog.


* Des d'aquestes pàgines vull agraïr als tiets de les criatures el seu esforç i implicació! Sense vosaltres potser les hauríem tret igual, però no hauria sigut tan divertit! Moleu mil!

6 comentaris:

  1. Està molt bé saber-ho! Nosaltres també anem tard en això de la bicicleta pel mateix motiu que vosaltres: un adult i dos nens amb patinet i bicicleta es fa difícil... Quan arribi el moment, ho tindrem present. Genial idea la de dibuixar un circuit de pràctiques a terra amb monstres inclosos! Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. De debò, és molt senzill i efectiu! El circuit és la part més divertida, perquè tot i que és molt fàcil aprendre d'aquesta manera, la frustració també va fer acte de presència i va ser una mica com reivindircar el seu (i també el meu) dret a tenir un record feliç d'aquesta fita!
      Una súper abraçada!

      Elimina
  2. El David també ha aprés a anar amb pedals !! i directament de la bici d'equilibri com la Llum i en Biel, en un parell de setmanes ja va fer un circuit de 13 kms per l'horta ! a partir d'ara la feina serà aturar-los, jejej!!

    petonassos !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aaaah, que bé! Els 13 km, ja els he vist, ja! Quina passada! Jo estic per anar a comprar-me una bici, que la meva me la van robar! I ja no els atrapo corrents!
      Petonassos ràpids i veloços!

      Elimina
  3. Fantàstic! Us vam copiar la idea i va ser un èxit!!

    ResponElimina

Digues la teva!