#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

diumenge, 4 d’agost del 2013

{El quadern de l'avorriment} Busca i troba *amb descarregables gratuïts*.


Aquest any no hem comprat quadern d'estiu. Sincerament, els vaig estar fullejant i no em van acabar de fer el pes, els vaig trobar bàsics i cars. Això no vol dir que no fem res, al contrari! Els he preparat als nens uns quaderns de l'avorriment que mica en mica us aniré presentant. La idea és la mateixa, reforçar els aprenentatges que han fet al llarg d'aquest curs, practicar la lectoescriptura, les sumes, restes i seriacions... però és estiu i estem de vacances, així que tenia ganes de passar-ho bé... i això estem fent.

Avui us parlaré dels "Busca i troba" que hi he inclòs. Vaig estar pensant diferents maneres de presentar-los la lectoescriptura d'una manera divertida i vaig arribar a la conclusió que els jocs de buscar i trobar (com aquest per a nens i nenes que encara no llegeixen, o com aquests, trobareu la definició en aquest enllaç a la wikipedia) eren segurament una de les millors opcions. Una vegada una amiga em va parlar de la lectura efectiva, que consisteix en presentar als infants lectures on el menys important és el què, sinó que el com predomina (sopes de lletres, jocs, etc.), i crec que aquest tipus de jocs s'hi podrien encabir.

He preparat dos tipus de jocs: els oberts (d'escriure) i els tancats (de llegir). Els oberts es poden adequar a qualsevol context (supermercat, piscina, passeig pel barri...) i es basen el l'abecedari: cal buscar i trobar un objecte que comenci per la lletra A, per la B, que comenci o contingui la Ç... Els tancats són per a un context concret (platja, dins de casa, des del cotxe...), cal llegir els ítems que cal observar i marcar-los en el paper quan es trobin, a més hi ha algun element que cal contar (i sumar) i un parell de línies on apuntar quelcom que els hagi cridat l'atenció. No cal completar les fulles en un sol dia, la idea és passar-s'ho bé, així que si se'n cansen es pot aparcar per més endavant.

Nosaltres ja n'hem estrenat alguns, i també n'hem fet circular entre els nostres amics a fi de veure quina acollida tenien, i la resposta ha sigut un èxit. En tinc més en ment, però de moment els que he preparat són aquests, i els trobareu en lletra de pal i lligada. Us els podeu descarregar des del Dropbox de manera gratuïta a través dels enllaços que hi ha en aquesta entrada, i imprimir-los... si ho feu, m'encantarà que ens expliqueu com us ha anat!



Busca i troba l'abecedari. Descarrega-te'l en aquest enllaç.

Busca i troba dins de casa. Descarrega-te'l en aquest enllaç en lletra lligada i en aquest enllaç en lletra de pal.


Busca i troba dins des del cotxe. Descarrega-te'l en aquest enllaç en llegra lligada i en aquest enllaç en lletra de pal.


Busca i troba passeig de natura. Descarrega-te'l en aquest enllaç en llegra lligada i en aquest enllaç en lletra de pal.
Busca i troba a la platja. Descarrega-te'l en aquest enllaç en llegra lligada i en aquest enllaç en lletra de pal.


Observar, descobrir i jugar des del cotxe. Una bona proposta per a viatges (tant llargs com curts).

 Busca i troba l'abecedari (al supermercat).

Escriptura fonètica

Comparar i compartir.

Plànol vertical.

Revisar abans de començar el joc.

No es pot ser més literal.

El joc transcorre per tota la casa. Em va sorprendre la seva creativitat a l'hora de trobar els ítems.

Línies per a apuntar el que ells volen. 

I ja per últim... un descarregable de regal. Una làmina plena de colors i de tamany foli per a penjar a l'habitació dels nens que els recordi cada dia què desitgeu per a ells i com els estimeu. 


Us el podeu descarregar en aquest enllaç en singular i en aquest enllaç en plural.


Si voleu una mica més d'inspiració podeu visitar aquesta pissarra que he creat a Pinterest i que està plena d'idees! 

Juliol i agost del 2013. Cinc anys i mig.

Aquest bloc es presenta a la sisena edició dels Premis Blocs Catalunya. L'any passat vam quedar finalistes i vam gaudir d'una nit molt especial. Aquest any ens agradaria repetir l'experiència, per això necessitem el teu vot. Si ens vols ajudar, pots votar-nos seguint les senzilles indicacions que t'explico en aquest enllaç. Moltes gràcies!

10 comentaris:

  1. és un recurs boníssim. Passo l'enllaç als meus amics amb nens més grans, segur que ho agrairan moltíssim.
    Genial de nou!!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies! A casa i entre els amics que ho han provat ha sigut un èxit absolut! I per als que teniu nens i nenes que no llegeixen, a Pinterest hi trobareu una pissarra plena d'idees (també d'idees per a no-lectors!).

      Elimina
  2. Moltes gràcies per aquest regal que ens fas. Jo també compartiré aquesta entrada amb amics que tinguin fills més grans. I en quant tingui ordinador, em passaré a veure el tauló de Pinterest que proposes! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu per estar sempre (però sempre, sempre) al peu del canó! Aquests descarregables són un divertiment (sí, m'han portat molta feina però també m'ho he passat molt bé preparant-ho), i al tauló de pinterest hi ha un munt d'idees!

      Elimina
  3. Hola Àngela
    Quina idea tan fantàstica. Jo també te la copio però per posar-la dins del Racó de Llegir i Escriure a la meva classe. Les situacions de lectura i escriptura significatives en un context són la clau per motivar els nens en el seu aprenentatge del codi escrit.
    Així que pugui faré una entrada al meu blog i te l'ensenyo ;-)
    Gràcies per compartir i salutacions.
    marta345.blogspot.com.es (TresQuatreiCinc)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé, Marta! M'agrada que les meves aportacions recorrin les llars i les aules d'arreu! Estic totalment d'acord en el que dius. Buscar i trobar, llegir i escriure, mirar i dibuixar… tot va junt!
      Ho esperaré ansiosa!
      Una abraçada!

      Elimina
  4. Hola Àngela
    Et vaig dir que t'agafaria la idea per la classe i ho vaig fer! Estic molt contenta de com va anar i com en van gaudir. Merciiiii
    (Si vols fer una ullada a l'entrada del blog que recull l'activitat, la trobaràs aquí: http://marta345.blogspot.com.es/2014/08/busca-i-troba-la-classe.html )
    Salutacions!
    Marta / TresQuatreiCinc

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé!!! M'encanta com has recollit i adaptat la proposta!
      Una abraçada!

      Elimina
  5. Merci! Tot el mèrit és teu. I m'encanten les altres variants amb olors i sorolls que has fet, són genials. Llàstima que no les pugui aplicar a la classe amb 25 petits monstres treballant alhora. Però són perfectes per gaudir en família (ja les he recomanat a alguna amiga-mare, jejeje).
    Fins una altra, Àngela!
    Marta / TresQuatreiCinc

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies per compartir aquestes idees/ recursos. Són genials tant per a l'escola com per a casa, mil gràcies!!

    ResponElimina

Digues la teva!