#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

diumenge, 28 d’abril del 2013

Pintant a la pluja (amb retoladors).



Els dies de pluja fa mandra tot, són dies fets per fer el ronso al llit i descansar, i com a molt, sortir a saltar basses (una bona dutxa i un plat de sopa després, i al llit). Però també són una invitació: el cel, els núvols, l'aigua... les primeres fulles de la primavera llueixen netes, i els bassals que es formen reflecteixen l'espectacle de la pluja. Dibuixar la pluja (i amb la pluja) és tota una temàtica. Fa poc ja vam pintar a la pluja amb aquarel·les, avui hem volgut ampliar el nostre ventall d'experiències i hem utilitzat retoladors per a dibuixar la (i amb!) la pluja. Fer-ho combinant retoladors no-permanents i retoladors permanents sobre paper d'aquarel·la (perquè és més gruixut, absorbent i resistent) i exposant aquests dibuixos a la pluja, de manera que part de la tinta s'escampi, mentre una altra part queda intacta.

Els he proposat dibuixar quadres a la part superior de la pàgina i omplir-los, utilitzant retoladors no-permanents.

El dibuix és per pintar a la pluja. I la Llum ha volgut dibuixar la pluja.

Després amb retoladors permanents hi han fet alguns detalls, com aquest paraigües.

O algunes gotes (més).

Jo també he fet el meu dibuix.

I en Biel ha fet un riu, les formes de l'aigua són (totes) meravelloses.

La Llum ha volgut jugar una mica, i ha repassat amb permanent blau les gotes que havia dibuixat amb retolador.

La resta del procediment és senzilla. Hem penjat els dibuixos a l'estenedor (lleugerament inclinats).

I hem deixat que la pluja fes la seva part.

Els camins de l'aigua se'ns mostren.

La pluja és generosa.

Arribats a aquest punt, el meu pare m'ha fet adonar que tots tres havíem dibuixat deixant el relleu del paper de manera horitzontal. 

Així que hem decidit fer un parell de dibuixos amb el relleu en vertical, de manera que les gotes podien lliscar amb més facilitat. Amb un mocador primer, amb una safata després, he anat recollint les gotes sobrants.

Les gotes d'aigua s'han comportat de manera diferent depenent de l'orientació dels papers: en els que el "nervi" es trobava en posició vertical les gotes han lliscat ràpidament deixant un rastre clar i més recte. En els papers amb el relleu en posició horitzontal, les gotes han seguit una trajectòria més erràtica i lenta, acolorint més el trajecte.

Després hem entrat els dibuixos a casa i els hem penjat per a que s'assequessin.

Gaudim explorant i experimentant amb les múltiples possibilitats creatives que ens proporciona la meteorologia i deixem que la casualitat s'escoli en el procés creatiu. Ens agrada pintar a (i amb la) pluja.

Abril del 2013. Cinc anys.

7 comentaris:

  1. Perfectament descrit. Encara que en la foto del facebook em vegeu amb cara de nen sóc l'esmentat pare i avi dels creatius; els qui ens conèixen ja ho saben. Només vull afegir que la meva aportació de posar en vertical la textura del paper no va resultar millor sinó diferent, com tants cops passa en la vida escollint camins.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així és, papa. Escollint lliurement. Com l'aigua.

      Elimina
  2. Molt bonica l'experiència! Feu venir moltes ganes de que torni a ploure per provar-ho. ;) Val a dir que la imatge del vostre estenedor amb cinc dibuixos de colors penjats és digna d'una exposició.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta és la idea, posar una mica de color als dies grisos... la imatge em fa recordar que el meu pare em va dir: "Saps que els teus veïns deuen pensar que t'has equivocat i que volies secar els dibuixos i que ara plou i no se't assecaran?" Jo li vaig respondre: "Els meus veïns del bloc, ja em coneixen, excepte les estudiants del pis de dalt. Per als altres sóc la boja del barri." A el que ell em va respondre: "Doncs vigila que les estudiants no et vulguin "fer un favor" i despleguin el toldo!". Gran frase!

      Elimina
  3. Quina experiència més interessant! Així dóna gust que plogui!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, vam fer els dibuixos al migdia i no va ploure fins allà les cinc. Quina ànsia vam passar! Que plogui, que plogui...!

      Elimina

Digues la teva!